Για την Επιμόρφωση Β’ Επιπέδου Τ.Π.Ε.
Η επιμόρφωση για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη, γνωστή ως Επιμόρφωση Β’ επιπέδου ΤΠΕ, υλοποιείται στην Ελλάδα από το 2008 μέχρι σήμερα. Πρόκειται για δημοφιλή στην εκπαιδευτική κοινότητα επιμόρφωση, που υλοποιείται για λογαριασμό του Υπουργείου Παιδείας στο πλαίσιο σχετικών πράξεων επιμόρφωσης*, στην οποία συμμετέχουν πολλές χιλιάδες εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (90.000 συμμετοχές μέχρι τέλος 2026).
Στην παρούσα φάση (2024), στο πλαίσιο της Πράξης «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη (Επιμόρφωση Β’ επιπέδου ΤΠΕ)/ Β’ κύκλος», Πρόγραμμα «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή», ΕΣΠΑ 2021-2027 (μεταφερόμενη πράξη από την προηγούμενη προγραμματική περίοδο 2014-2020), που υλοποιείται από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος» (ΙΤΥΕ), ως δικαιούχο φορέα, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), η Επιμόρφωση Β’ επιπέδου ΤΠΕ προσφέρεται σε δύο (2) διαδοχικά επίπεδα γνώσεων και ικανοτήτων:
α) Εισαγωγική Επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση ΤΠΕ (Β1 επίπεδο ΤΠΕ), 36 διδακτικών ωρών και
β) Προχωρημένη επιμόρφωση για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη (Β2 επίπεδο ΤΠΕ), 60 διδακτικών ωρών, περιλαμβανομένων δράσεων «εφαρμογής στην τάξη»,
και απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς όλων των κλάδων και ειδικοτήτων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Τα επιμορφωτικά προγράμματα υλοποιούνται από επιμορφωτές του Μητρώου Επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ, με την αξιοποίηση υποδομών Κέντρων Στήριξης Επιμόρφωσης (ΚΣΕ) σε όλη την Ελλάδα, και συγκροτούνται σε ομάδες 10-15 ατόμων, από εκπαιδευτικούς ομοίων ή «συναφών» κλάδων, δηλαδή ανά συστάδα κλάδων εκπαιδευτικών. Προβλέπονται δεκατρείς (13) «συστάδες» κλάδων εκπαιδευτικών στις οποίες εντάσσονται όλοι οι κλάδοι και ειδικότητες εκπαιδευτικών και επομένως, ισάριθμα διακριτά courses ανά επίπεδο επιμόρφωσης.
Στην υλοποίηση των προγραμμάτων εφαρμόζεται ένα ευέλικτο μεικτό μοντέλο επιμόρφωσης, που περιλαμβάνει κατά περίπτωση δια ζώσης συνεδρίες, σύγχρονες εξ αποστάσεως συνεδρίες και ασύγχρονες εξ αποστάσεως δράσεις, και το οποίο αφ’ ενός διευκολύνει τη συμμετοχή των επιμορφούμενων και των επιμορφωτών και αφ’ ετέρου επιτρέπει την κάλυψη ειδικών επιμορφωτικών αναγκών (απομακρυσμένων/ νησιωτικών περιοχών, περιοχών με μικρό αριθμό δυνητικών επιμορφούμενων, περιοχών που παρουσιάζουν έλλειψη επιμορφωτών, αποσπασμένων εκπαιδευτικών στο εξωτερικό κ.α.).
Περισσότερες πληροφορίες, νέα και ανακοινώσεις και άλλο ενημερωτικό υλικό σχετικά με την επιμόρφωση Β’ επιπέδου ΤΠΕ, μπορείτε να βρείτε στην Πύλη ενημέρωσης της επιμόρφωσης ( https://e-pimorfosi.cti.gr), πατώντας εδώ.
* Πράξεις:
- «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη (Επιμόρφωση Β’ επιπέδου ΤΠΕ)/ Β’ κύκλος», ΠΑΔΚΣ, ΕΣΠΑ 2021-2027 (μεταφερόμενη πράξη από την προηγούμενη προγραμματική περίοδο 2014-2020)
- «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη (Επιμόρφωση Β’ επιπέδου ΤΠΕ)», ΕΠ ΑΝΑΔ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2014-2020
- «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη», ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
- «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία», ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ, Γ' ΚΠΣ